SLOW LIFE

LANGZAAM MAAR ZEKER

WAT IS DE BETEKENIS VAN SLOW LIFE?

Slow Life is een levenswijze waarbij je bewuster gaat leven. Door het overbodige te schrappen in je huis, je hoofd en je leven, komt er weer ademruimte vrij om te doen wat je graag wilt doen, te zijn bij diegenen die je lief hebt en te genieten van de kleine alledaagse dingen.

Daarom is Slow Life niet alleen een hele goede investering voor jezelf maar ook voor de wereld van onze volgende generaties.

Met andere woorden, om van onze passies te genieten, van de
ikigai die ons gidst, is het essentieel om het eenvoudige leven en de controle over je leeftempo terug te vinden. 

LANGZAAM LEVEN STIJGT IN POPULARITEIT, WAAROM? 

Onze eeuw staat van begin af aan in het teken van industriële ontwikkeling. Machines zijn uitgevonden en vervolgens een model geworden om naar te leven. We zijn allemaal slaaf van de haast, in de ban van hetzelfde virus: FAST LIFE.

 ‘Druk‘ is het standaard antwoord op de vraag ‘hoe gaat het met je? Maar is dat wat we willen?Doordat we in een maatschappij leven waarin druk zogenaamd goed is, neemt het aantburn-outs toe.

Mensen die het heel druk hebben worden geassocieerd met succes, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn. Want eerlijk, waar dienen succes en geld toe als je geen tijd hebt om te genieten van een kopje groene thee.

Daarom gaan we massaal ‘op zoek’ naar geluk en zingeving. Daar kan slow life absoluut bij helpen! Het zorgt voor betere relaties, minder stress, wat ook weer goed is voor je gezondheid natuurlijk. 

Join the happiness ;-) 

EERSTE STAPPEN OM JE BIJ SLOW LIFE TE VOEGEN

Het volstaat om aandacht aan de details te schenken, om kleine veranderingen in je rituelen aan te brengen en zo de kwaliteit van je leven met sprongen vooruit te laten gaan.

Qua slow living mindset gaat het meer om focussen op de kwaliteit van je leven in plaats van op wat je bereikt. Het gaat er niet om hoeveel we doen, maar wat we doen en of we dat leuk vinden.

Velen van ons hebben nog altijd het idee dat we druk moeten zijn om goed genoeg te zijn of dat we hard moeten werken om succesvol te kunnen zijn. Schijnbaar werkt dat idee niet met al die burn-outs…

Gelukkig zoeken we allemaal steeds meer naar balans. Daarvoor is het belangrijk om minder op de automatische piloot te handelen en altijd maar door te gaan, en juist meer stil te staan bij wat we doen.
  1. Creëer een selfcare routine met gezonde gewoontes
  2. Zet je telefoon na een bepaald tijdstip van de dag in vliegtuigmodus
  3. Raadpleeg je SoMe zo min mogelijk, en als het even kan op een vaste gelimiteerde tijd 
  4. Leef met meer aandachtmindfulness is hier perfect voor
  5. Let op je ademhaling, als je daar op focust word je al rustiger
  6. Stop met multitasking en ga voor monotasking: één ding tegelijk
  7. Minimaliseer in spullen die je hebt / koopt 
  8. Trek tijd uit om verse producten te kopen, ze klaar te maken en er aan tafel rustig van te genieten
  9. Leer genieten van het proces: het gaat niet alleen om de bestemming
  10. Gebruik bij voorkeur producten van duurzame en biologische oorsprong  
  11. Werk aan je tijd mindset: gebruik de intentie dat je genoeg tijd hebt vandaag
  12. Geef voorrang aan fysieke ontmoetingen boven virtuele ontmoetingen 
We hoeven alleeen maar in te zetten op een leven dat eenvoudiger, puurder, bevredigender, leuker en prettiger is!